maandag 18 januari 2010

De 1e blog

Eindelijk mijn 1e blog. Yes!! Moet nog wel mijn weblog verder completeren, maar dat komt met de tijd.
Langere tijd wilde ik al mijn kook creaties met meerdere mensen delen. Per blog probeer ik een thema aan te snijden of een ervaring met jullie te delen.
Ik begin klein met een lekker gevuld broodje.




" Pitabrood gevuld met gebakken kipfilet en blauwekaassaus (8 pers)"



Nodig:
8 pitabroodjes
400 gr. kipfilet, gesneden in dunne plakjes
chilipoeder (of kipkruiden)
100 gram blauwe kaas (eigen keuze)
5 eetlepels mayonaise
cherrytomaatjes (8 stuks)
1 kleine rode ui, in ringen gesneden
4 saladeblaadjes in reepjes gesneden
peper en zout

Warm de pitabroodjes op in de oven. Kruid de kipfilet met peper, zout, beetje chilipoeder /of kipkruiden (mildere variant). Bak dan de kipfiletstukjes aan en haal ze uit de pan om vervolgens uit te laten lekken op keukenpapier.
Mix de mayonaise en blauwe kaas door elkaar. Snij de cherrytomaatjes in dunnen plakjes. Haal een pitabroodje uit de oven en snijd het open. Doe een paar reepjes salade in het pitabrood en leg vervolgens een paar plakjes kipfilet in het broodje. Doe daarboven op een lepel mayonaise/blauwekaasmengsel en smeer dat uit. Vervolgens een paar uienringen en cherrytomaat plakjes er op. Dicht doen en eet smakelijk.

Tot de volgende blog
Huug

1 opmerking:

  1. Hi Huug, dit blog zou een gewaardeerde en smaakvolle aanvulling van de blogosfeer kunnen worden. Welkom.

    Blauwe kaas met kip: prima combi!

    BeantwoordenVerwijderen